Hola a tots/es,
Avui dedicaré el
post a parlar sobre la lectoescriptura. Com ja sabeu, es tracta d’un procés d’aprenentatge
que s’inicia d’acord amb el desenvolupament cognitiu del nen/a. Les fases són
les següents:
1. Escriptura no
diferenciada, no diferencien l’escriptura del dibuix.
2. Escriptura
diferenciada, comencen a diferenciar l’escriptura del dibuix i dels nombres.
3. Escriptura
sil·làbica, es diu així perquè la síl·laba és la primera unitat oral que són
capaços de segmentar. Escriuen una grafia per cada cop de veu o síl·laba.
4. Escriptura
sil·làbica-alfabètica, a partir d’aquesta fase prenen consciència que la
síl·laba té més d’una lletra.
5. Escriptura
alfabètica, entenen que a cada so li correspon una grafia pròpia.
6. Escriptura
ortogràfica, és la darrera fase i és en aquest moment quan s’inclouen en l’aprenentatge
totes les regles ortogràfiques existents.
A mode general us
he volgut fer cinc cèntims de la lectoescriptura per posar-vos en context. Ja que a continuació, us mostraré algunes activitats per treballar amb els infants.